Kontakty
Slovenský rozhľad
Nobelovo námestie 8
851 01 Bratislava

Vladimír Dobrovič
0915 798 909

mail: skrozhlad@gmail.com
Naši partneri:

Pomsta reklamného agenta – MILAN KENDA

Šéf reklamného oddelenia firmy Rocky Mountains Star s nedôverou zízal na uchádzača o uvoľnené miesto reklamného agenta v ich firme. Vypočul si jeho životný príbeh a zareagoval naň zamatovým hlasom, napodobujúcim hlas populárneho televízneho pastora:

„Mladý muž, museli ste si vymyslieť až takú hlúpu historku na ospravedlnenie vášho neúspechu vo firme Dentoideal? Tvrdíte, že vás vyhodili preto, lebo máte pekný, zdravý chrup? Vraj vás vysánkovali preto, lebo ste odmietli dať si nasadiť do svojej sánky ich zubné  protézy? To mám zhltnúť?“

 „Dajte mi príležitosť, pane!“ srdnato odvetil mladý muž, ktorý údajne uchránil svoj chrup a zaručene stratil džob.

Šéf sa hlboko zamyslel so zasneným pohľadom upretým na portrét zakladateľa ich firmy, visiaci na stene. Marilo sa mu, že hlava na obraze prikývla.

 „Tak dobre, dostanete príležitosť. Naša firma ponúka a prenajíma rekreačné objekty v horách. Hoci sme vlastne vrchári, povedzme si to na rovinu: Práve sa začína letná sezóna a všetko sa to sype k moru. Ale more nie je náš biznis. My máme hory. Dokážte nemožné: prilákať masu rekreantov do našich horských bungalovov! Trebárs so sloganom: Lovy z bungalovov! Veď búchačku má u nás každý, nielen psychopati!“

 „Dajte mi na to týždeň. Znechutím ľuďom more.“

 „Máte týždeň. Budete na pláži?“

 „Áno, tam tvrdo zapracujem... Výlohy platíte?“

 „V prípade pozitívneho výsledku. Kde začnete?“

 „V prímorskom stredisku Santa Monica.“

 „Ste blázon, ale dávam vám príležitosť.“

 „Príďte sa do Moniky pozrieť koncom týždňa. Uvidíte na vlastné oči, koho stratila firma Dentoideal.“

V jastrabom hniezde dravej reklamy dni ubiehajú v šialenom tempe. Šéf by bol istotne zabudol na sľúbenú obhliadku, no sekretárka mu ju pripomenula. Zašiel si teda pozrieť výsledok vlastnej ľudomilnosti a zúfalé úsilie reklamného červa. Vyhnanec z Dentoidealu ho už na pláži netrpezlivo čakal.

 „Pozrite sa tam!“ vyzval šéfa muž, ktorý odmietol obetovať Dentoidealu vlastný chrup. A teraz ukazoval na more. Tam asi dvesto metrov od príbojovej čiary poletovala na hladine obrovská bója s nápisom POBYT V HORÁCH – POBYT BEZ RIZIKA. Ale Boh horskej reklamy neskrýval svoje sklamanie:

 „Hlúpy slogan! Chýba mu dôkaz. Strašne drahé divadlo. Čo stojí denná prevádzka mechanizmu, ktorý vlečie bóju?“

 „Čo stojí? To nestojí za reč! Vydržte chvíľu a uvidíte.“

Ubehlo niekoľko nekonečných minút, keď napokon rozťala hladinu veľká trojuholníková plutva a zároveň s ňou sa zjavilo lano napäté medzi plutvou a bójou. Hneď nato sa na okamih zablysol lesklý chrbát parádne veľkého žraloka. Dravec sa vzápätí prudko ponoril švihnúc chvostom nad hladinou.

 „Nechutné!“ uľavil si šéf.

 „Ale účinné!“ oponoval mladý muž.

 „Nebezpečné! Čo keď roztrhá nejakých rekreantov? Právnici pozostalých nás roztrhajú na kusy a reči našich obhajcov o záľube v adrenalínových športoch nikoho nedojmú, tobôž nie sudcov. A navyše stratíme priazeň verejnosti. Mám chuť šmariť vás do vody k tej zubatej beštii!“

Mladý muž pohotovo podal šéfovi hrubou červenou linkou orámované oznámenie v miestnych novinách. A šéf čítal:

Dovoľujeme si vás upozorniť, že žralok, ktorého sme vybrali s cieľom rozšíriť dôležitú informáciu zverejnenú na bóji, je celkom neškodný! Má vytrhané pôvodné zuby. Aby sme však nenarušili jeho prirodzený vzhľad, vsadili sme mu dokonale neškodný a rozpadavý umelý chrup značky Dentoideal.