Nobelovo námestie 8
851 01 Bratislava
Vladimír Dobrovič
0915 798 909
mail: skrozhlad@gmail.com
Koncepcia? Zabudnite!
Nie tak dávno, v utorok 20. septembra, priniesol jeden z prešovských mestských denníkov jasajúci článok nad tým, že „Dlhoočakávaná rekonštrukcia križovatky Prešov (západ) sa začína práve dnes. Ide o druhú etapu križovatky západ na diaľnici D1. Trvať by mala 380 dní. Ako včera informovala Národná diaľničná spoločnosť, a. s., motoristom to pomôže uľahčiť vstup aj výstup z centra Šariša...(atď.). Článok potom rozoberal, čo všetko bude NDS robiť pre to, aby bola konečne spojená diaľnica D1, zo západnej strany pred Prešovom končiaca dopravnou svetelnou signalizáciou a pokračujúca na južnej strane Prešova vstupom na diaľnicu do Košíc.
Optimizmus a jasanie o pár dní skončilo. Stačila na to výmena na stoličke ministra príslušného rezortného ministerstva a bolo po paráde. Lakonické vyhlásenie ministerstva, že realizácia práve tohto konečne rozbiehajúceho sa projektu musí byť oddialená z titulu chýbajúceho odborného posúdenia vplyvu stavby na životné prostredie, ktoré vyžaduje Brusel pôsobí, že slepcom a lajdákom na ministerstve, na NDS-ke a odborným projektantom otvoril oči až nový minister dopravy. Znalec nad znalcov, s obrovským postrehom.
Nezodpovedanou ostáva otázka, ako to, že práve pri tomto projekte chýbal príslušný odborný posudok, ktorý je dnes vyžadovaný u každej nielen dopravnej stavby takého veľkého rozsahu. A ďalej, kto je za túto do neba volajúcu profesionálnu nehoráznosť vlastne zodpovedný. Na to, ako bude za to potrestaný sa ani nepýtajme, takéto kroky na Slovensku nie sú v móde. Nikoho zrejme netrápi diera do koncepcie budovania cestnej dopravnej siete v republike, vplyv pozastavenia stavby na regionálny rozvoj východného Slovenska, ba ani nedodržanie programového vyhlásenia vlády a obrovské peniaze vyhodené na dnes už zavádzajúce televízne reklamy o tom čo sme s pomocou EÚ dosiahli pri budovaní dopravnej infraštruktúry a čo najbližšie dosiahneme. Alebo nová koncepcia je opäť ako niekoľko predchádzajúcich, že východné Slovensko opäť počká, pred voľbami si to opäť nejako vyžehlíme. Určite?
Možné je aj to, že ministerstvo opäť klame, ako už veľakrát predtým. Žiadny rőntgenový pohľad nového ministra, ale peniaze treba presunúť inde. Trebárs do „málo rozvinutého“ regiónu juhozápadného Slovenska...
Rok 2009 - diaľnica sa blíži k Prešovu. Dodnes sa ďalej nedostala
|
V roku 2010 už bol hotový kusisko práce
|