Kontakty
Slovenský rozhľad
Nobelovo námestie 8
851 01 Bratislava

Vladimír Dobrovič
0915 798 909

mail: skrozhlad@gmail.com
Naši partneri:

Z našich daní platíme liberálnu propagandu – Štefan Nižňanský

Televíziám som sa naposledy venoval v prvých dňoch vypuknutia celosvetovej pandémie korovírusu. Dejiny zemegule odvtedy ubehli kus cesty a ľudstvo získalo nové skúsenosti. Pred obrazovkami sme sledovali zarúškovaných moderátorov, redaktorov i reportérov a nedokázali rozlíšiť, kedy sa obávali hrozby ochorenia a kedy viac len maskovali hanbu za huhlavo vyslovené lži, polopravdy alebo účelové informácie. To podstatné sme sa aj tak nedozvedeli. Kto a prečo vlastne zastavil svet? Neviem to dodnes. No všetkých, ktorí sa snažili nájsť relevantnú odpoveď mainstreamové médiá vo svete (aj tie na malom Slovensku) označili za konšpirátorov. 

 

Úloha miliardára Billa Gatesa v záhadnej hre o presmerovaní sveta

Nadnárodní cenzori mazali na YouTube videá, z internetu i zo sociálnych sietí odstraňovali rozhovory s renomovanou doktorkou Judy Mikovits aj články o Fauciho „prstoch“, namočených  do výskumu koronavírusu. Ešte za prezidentovania Baracka Obamu presunul tento riaditeľ amerického Národného inštitútu pre alergie a infekčné hrozby (NIAID)výskum aj s 3,5 miliónmi dolárov do špeciálneho biologického laboratória v čínskom Wuhane. Zdalo by sa, že diskusiu o pôvode koronavírusu COVID-19 možno definitívne uzavrieť. Bol vraj umelo vytvorený medzinárodným tímom vedcov v Spojených štátoch v roku 2015. Vyplýva to zo správy zverejnenej lekárskym časopisom Nature Medicine ešte z novembra 2015. V skupine vedcov bolo 12 amerických virológov, dvaja čínski odborníci z inštitútu vo Wuhane a švajčiarsky vedec z biomedicínskeho inštitútu v Zürichu. Vedecký tím viedol Vineet D. Menachery, odborný asistent na mnohých amerických univerzitách, ktorých hlavným pracoviskom bolo Galvestonské národné laboratórium (GNL) na Univerzite of Texas. Otvorená tak ostáva možno už len úloha miliardára Billa Gatesa v záhadnej hre o presmerovaní sveta. 

 

Posilňovanie vplyvu amerických záujmov v strednej Európe?

A práve v najčudesnejšej dobe rúšok, „ústeniek“ či náhubkov sa v českom éteri objavilo 3. mája 2020 vysielanie úplne novej spravodajskej televíznej stanice CNN Prima News. Posilňovanie vplyvu amerických záujmov v strednej Európe? Takéto konštatovanie vyslovené nahlas by tiež niekto „povolaný“ isto označil za fake news alebo hoax. Ešte zaujímavejšie ako 42 hlavných tvárí 100-členného tímu televízneho kanála s moderátorom Liborom Boučkom,Soňou Porupkovou, Pavlínou Wolfovou, Markétou Fialovou, Klárou Doležalovou, Karlom Voříškom a ďalšími, upútala prax ignorovania ochranného prekrytia tvárí. Rúška použili iba občas, len aby sa nepovedalo... Inak ma na vysielaní tejto novej českej spravodajskej televízii upútal len sebavedomý marketing a zaujala špičková technika. Pri sledovaní tejto predĺženej ruky jednej zo svetových veľmocí mi napadla - v poňatí súčasnej infovojny – kacírska myšlienka. Ako to, že na území niektorého z demokratických štátov v strednej Európe nevysiela (kvôli prospešnej pluralitnej rovnováhe) obdobná čínska alebo ruská spravodajská televízia...  

 

Komerčné televízie pôsobiace na Slovensku? Ako obvykle – porušovali pravidlá a za niektoré chyby museli platiť. Pokuty 3319 eur udelila Rada pre vysielanie a retransmisiu na zasadnutí 20. mája 2020 televízii Markíza aj JOJ za to, že cez deň odvysielali upútavky, obsahujúce scény násilia z večerných filmov. Ďalších 828 eur dostala JOJ-ka za nesprávne označenie vekovej neprístupnosti programov. K zaujímavým trestom isto patrí pokuta 165 eur spravodajskej televízii TA3 za to, že odvysielala program, ktorý obsahoval prejav s početnými prvkami a výrazovými prostriedkami ruského jazyka... 

To k poctivo „maskovanej“ Českej televízii sa spod rúšok v parlamente i zo Senátu začali ozývať tvrdé útoky. Najskôr proti manipuláciám Václava Moravca, potom proti svojráznej moderátorke diskusnej relácie „Máte slovo“ Michaely Jílkovej, ktorá vraj cenzurovala hostí a suchú nitku nenechali členovia rady s niekoľkými politikmi ani na Nore Fridrichovej. Redakcii večerného spravodajstva kritici vyčitovali, že divákov zbytočne straší a traumatizuje hrozbami Covid-19 na úkor ostatných správ zo sveta. Sledujem pravidelne i vysielanie Českej televízie a tak by som radšej ocenil pružný a kreatívny prístup dramaturgie verejnoprávneho vysielateľa k deťom, školákom, mládeži i k seniorom, zatvoreným v karanténe. ČT priniesla do vysielania od polovice marca do polovice mája desiatku špeciálnych a invenčných relácií.

 

Koordinovaná akcia investigatívcov s ambasádou zámorskej veľmoci 

A čo naša „rodná“ Slovenská televízia v Mlynskej doline? Snažila sa, nemožno nepriznať. Hoci aj zjavne nadbiehala Matovičovej neukojenej túžbe hocikedy (ako Rumburak) vstupovať do vysielania, nestačilo. Uplatňuje sa v nej starý, „dobrý“ a už niekoľkokrát osvedčený scenár údajnej cenzúry v spravodajstve alebo tzv. „kolobežka“ Reportérov. Podľa know-how jednej nemenovanej politickej mimovládnej agentúry spustí sa koordinovane s ambasádou zámorskej veľmoci akcia investigatívcov. Vždy, keď je potrebné tresnúť po hlave bejzbalovou palicou generálnemu riaditeľovi s národnou orientáciou. Po aprílovej poznámke ministerky kultúry Natálie Milanovej o potrebe zmeny pri voľbe šéfa RTVS nasledovali májové invektívy s obvineniami o nehospodárnosti a o predražených reláciách od predsedu mediálneho výboru NR SR Kristiána Čekovského (OĽaNO). Očierňovanie RTVS naberalo potom ešte na obrátkach. Okrem Čekovského, ktorý patril k historicky k najslabším redaktorom v RTVS, no napriek tomu sa pustil do Ivety Malachovskej, Petra Núñezai ďalších osôb, sa v karanténe odviazala tiež známa politička neúspešného Progresívneho Slovenska Zora Jaurová. Na sociálnej sieti obvinila moderátora a producenta relácie Do kríža Jaroslava Danišku, že práve on je bielym koňom najväčšieho a najschopnejšieho slovenského televízneho producenta Petra Núñeza.Uznávaný režisér to pochopiteľne nenechal len tak. Bulvár, priživujúci sa na takýchto konfliktoch, s potešením priniesol jeho reakciu. „Prekvapuje ma, že takýto postup voči RTVS prezentuje človek, ktorý je s verejnoprávnou televíziou v súdnom spore. Podľa môjho názoru ide o konflikt záujmov. S pánom Čekovským sme dohodnutí na osobnom stretnutí a aby som bol korektný, k jeho zverejneným informáciám sa vyjadrím až po spomínanom stretnutí.“ A poriadne (až progresívne) to zrátal aj Jaurovej. „Pri príprave mojej reakcie som zistil veľmi zarážajúce skutočnosti, ktoré sa týkajú práve pani Zory Jaurovej. Pani Jaurová je napríklad oficiálnym producentom filmu „Moc“, ktorý pod jej producentským vedením získal 621 800 eur z Audiovizuálneho fondu a 180-tisíc eur z RTVS. Dokonca v čase, keď bola predstavená ako kandidátka do Európskeho parlamentu, a to konkrétne v novembri 2018, bolo projektu priklepnutých ďalších 200-tisíc eur z verejných peňazí, tentoraz z Fondu pre podporu národnostných menšín. Na základe týchto informácií sa dá povedať, že pani Jaurová je zjavne úspešnejšia podnikateľka s verejnými zdrojmi ako politička (neuspela vo voľbách do Európskeho parlamentu ani do NR SR). Ako političke v úlohe producentky jej zmluvne schválili len za rok 2019 na iné projekty ďalších 777 500 Eur z verejných zdrojov. Je zarážajúce, že osoba, ktorá zjavne čerpá z verejných zdrojov veľké finančné prostriedky, obviňuje na základe nepravdivých informácií iné osoby z neefektívneho hospodárenia s verejnými zdrojmi,“ dodal Núñez pre PLUS jeden deň. 

 

Reportéri plnia objednávky zvonku

Za povestný výstrel z Auróry je treba považovať „kauzu“ reportáže o financovaní dobrovoľných hasičov. Stačilo, že členka manažmentu Hana Lyons sa dožadovala „urýchlene vidieť ešte neodvysielaný diel a príspevok s Róbertom Kaliňákom“. Takto zavádzajúco o tom balamutili verejnosť oligarchické a bulvárne médiá i webové portály zaujatých agentov Mediálne aj O médiách. (To si mala vyžiadať na projekciu „produkt“ až po jeho odvysielaní?). Dlhoročne tolerovanou praxou v prípade Reportérov, plniacich zadania na objednávku zvonku, je absencia televízneho právnika na projekciách. Ten by mal médiu verejnej služby garantovať v príspevkoch ústavný či zákonný rámec proti prípadným žalobám. Poznám pomery v tom „čude medzi ZOO a cintorínom“ a stavil by som sa, že šéfku odboru spravodajstva na projekciu niekto nahovoril, či dokonca priamo prizval. Aby sa bezodkladne spustila obohraná platňa. Kontrolu zo strany svojej nadriadenej Hany Lyons označil šéfdramaturg publicistickej relácie „Reportéri“ Richard Bolješik za neprimeraný zásah do pracovných postupov a pokus o cenzúru. Takto ich to nacvičili. Súčasne bol z Bratislavy v diplomatickej pošte odoslaný do USA „teplý bonz“ k rukám strážcov demokracie a slobody slova. Slovensko teda v rebríčku Transparency International za rok 2020 opäť poklesne... Nič nové pod slnkom. Podobné to bolo za Hrehu v roku 2007 v kauze „Lampa“ i v roku 2009 za Nižňanského v kauze „Sociálny podnik“... Novinkou tentoraz je, že Richard Bolješik dal v RTVS prekvapivo výpoveď ešte pred parlamentným vyvrcholením s verejnou popravou vopred odsúdených členov vrcholového manažmentu verejnoprávnych médií.Urobil tak údajne „na protest proti Hane Lyons, ktorá pri odmeňovaní finančne uprednostňovala svoju kamarátku a jeho šikanovala.“ Čo teda – cenzúra či šikana? Alebo skôr výhodná ponuka Bolješikovi, ktorá sa neodmieta? Veď vláda Igora Matoviča na Slovensku koná transparentne, bojuje proti korupcii a urputne likviduje mafiu... I táto bublina spľasla, veď reportáž RTVS riadne odvysielala v relácii Reportéri večer 25.mája 2020.

 

Ruky preč od RTVS!

Je nad slnko jasné, že vládna koalícia s ústavnou väčšinou v parlamente už pri okrúhlom stole koaličnej rady nad Jaroslavom Rezníkom vyniesla ortieľ. S ústavnosťou ani s právnou čistotou, morálnymi či profesionálnymi aspektmi sa nebude zaťažovať. Snaha liberálov ovládnuť ideovo a politicky aj ten maličký zvyšok dvoch čiastočne sa odlišujúcich mainstreamových médií je nezadržateľná. Ak by sa mi ešte pred časom chcelo nahlas zvolať „ruky preč od RTVS!“, dnes som úplne zmenil pohľad na túto problematiku. Ak nemajú byť verejnoprávne médiá národnými a kultúrnymi ustanovizňami, pokiaľ sa nemajú vo všetkom diametrálne odlišovať od komerčných a od bulvárnych médií, volám: „treba ich zrušiť!“ Veď propagandu liberálneho fašizmu a novo nastupujúcej totalitnej moci prevezmú z našich daní na svoje plecia avizované Matovičove vládne noviny. Asi nám ich bude do poštových schránok „zadarmo“ doručovať nejaký obyčajný kuriér...