Prieskumy verejnej mienky – Ján Horár

Celkom chápem športového nadšenca, ktorý sleduje, ako hrá AC Neapol s Hamšíkom a ako stojí v tabuľke Série A. Ak si myslia editori prieskumov verejnej mienky, že niekto tieto ich zosmolené prieskumy sleduje, alebo sa nad nimi nadchýna, tak sú na omyle. Je to absolútne zbytočné plytvanie, či snaha o ohlupovanie, ktoré nemá nádej ani na úspech. Jeden prieskum hovorí tak, druhý onak, je to ako na hojdačke a keď prieskumy zverejnia, koľko nepôjde voliť a koľko nie je ešte rozhodnutých, tak vtedy musí byť aj hlupákovi jasné, že takýto prieskum je vlastne nanič. Skôr to však pripomína čísla vycucané z prsta, lebo ešte som v širokom ďalekom okolí nepočul, žeby sa niektorá agentúra pýtala na názor mojich známych a ich známych. A odkiaľ by mala ich mobilné čísla? A aký môže mať napríklad názor ten opýtaný, ktorý ani nevie, aký má tá-ktorá strana volebný program. Nehovoriac už o tom, že niektorí ani nevedia, že také niečo existuje. Jednoducho povedané takéto a podobné prieskumy možno celkom pokojne použiť namiesto... Je to iba ďalšia „demokratická hodnota“, ktorú možno zaradiť do kategórie Balamuta, tak ako mnohé ďalšie podobné „hodnoty“.