Občania Slovenska sledujú najmä bulvár – Jozef Šucha

Slováci sa zaujímajú najviac o klebety, katastrofy  a správy zo života tzv. celebrít v bulvárnych denníkoch a časopisoch ako o seriózne (?) mienkotvorné médiá, ktoré dosahujú iba sedem a menej percent sledovanosti. Tak by sa dal stručne vyhodnotiť prieskum MML-TGI realizovaný na vzorke 4251 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku 14 až 79 rokov v termíne od 6. 1. do 22. 6. 2014. Celkovo bolo monitorovaných 264 tlačených médií, 48 rozhlasových a 73 televíznych staníc. Správu z ktorej vyberáme uverejnila TASR. Údaje z prieskumu sledovanosti MML – TGI poskytla pre TASR Linda Kleinertová zo spoločnosti Median Sk.

 

Denník Nový čas, týždenník Plus 7 dní, dvojtýždenník TV max, mesačník Zdravie, Rádio Expres a Televízia Markíza sú na Slovensku v prvom polroku 2014 najčítanejšie a najsledovanejšie.

 

Medzi denníkmi si udržal prvú pozíciu Nový Čas so 17 percentami, druhý v poradí je denník Sme so 7%, tretia Pravda má čítanosť rovnako 7%, štvrtý Plus jeden deň má 6%, nasledujú Šport a Korzár so 4%, Hospodárske noviny s 3%, Új Szó má 2% a Avízo 1% čítanosť.

 

V kategórii týždenníky dosiahol Plus 7 dní 10%, druhú pozíciu obsadil Život so 7% čítanosťou, nasledujú Báječná žena a Nový čas pre ženy so 6%, na piatom mieste je Eurotelevízia s 5%, šiesta Slovenka so 4% a Katolícke noviny s 3%.

 

Najčítanejšími titulmi medzi dvojtýždenníkmi sú TV max s 5% a ECHO so 4%, nasleduje Tele plus a Bratislavské noviny s 2%. Bratislavský kuriér, Regionálne noviny - Zlatomoravsko a Profit dosahujú 1% čítanosť.

 

Poradie mesačníkov, ktoré sa na Slovensku predávajú, otvára časopis Zdravie s 8%, na druhej pozícii Záhradkár dosiahol rovnako 8%, nasleduje Eva so 7% a za ňou EMMA so 6%. Ďalšie v poradí sú mesačníky Kam do mesta so 4%, Maxikrížovky a Nový čas Krížovky majú rovnakú 3% čítanosť.

 

Medzi rozhlasovými stanicami v parametri „počúval včera“ je na prvom mieste Rádio Expres s 19 percentami. Slušnú pozíciu, druhé miesto, si udržalo verejnoprávne Rádio Slovensko s 18%. Tretie je Fun rádio s 12%, štvrté Rádio Jemné má 8%, piate Rádio Europa 2 získalo 7%, šieste Rádio Regina má rovnako 7%, siedma priečka s 3% patrí Rádiu_FM.

 

Najvyššie percento sledovanosti televíznych staníc dosiahla Televízia Markíza - 55%. Sledovanosť na úrovni 37% zaznamenala TV JOJ, za ňou sa umiestnila Jednotka s 21%. Nasleduje TA3 s 8%, TV Doma so 7%, Dvojka, ČT 1 a TV Dajto so 4%. Prvú desiatku najsledovanejších televíznych staníc uzatvárajú TV 2 a NOVA s 3% sledovanosťou.