Mediálna politika Smer-u potrebuje analýzu – Dušan Konček

Strana, ktorá už pomaly desať rokov láme rekordy popularity verejnej mienky nemá žiadny tlačový orgán, je teda logické, že existujúce média, ktoré tejto strane vôbec nie sú naklonené, dokážu stranu Smer kedykoľvek zahnať do kúta. Tento mediálny mainstream to pochopil už dávno a podľa toho postupuje, teda systematicky a s jediným cieľom – mediálne zničiť stranu SMER. A samozrejme sa im to viac menej darí, prejavilo sa to nielen pri voľbe prezidenta, ale už skôr vo voľbách županov. Ten, kto má na starosti v Smere mediálnu politiku jedným slovom na celej čiare zlyhal, rovnako ako jeho team. Nádejať sa tým, že však sa to nejako vyvŕši bolo naivné, patologická nenávisť voči Smeru je takmer genetická a žiaľbohu ma tendenciu rastu. Môže sa to už odraziť aj na voľbách do Európskeho parlamentu, kde podľa všetkého nebude núdza o prekvapenia , hlavne na úkor Smeru. Podobne to bude aj v komunálnych voľbách na jeseň. Mediálna politika Smeru je ako vravia Nemci null komt null. Pri všetkej úcte k predsedovi strany, zrejme tým, že sa mediálnej politike strany neangažoval, zostalo to na neodborníkoch, lepšie povedané laikoch. A tí samozrejme neurobili nič, aspoň nič zmysluplného. Nekomunikácia predsedu strany s niektorými médiami je síce pochopiteľná ale tým stráca možnosť komunikácie s voličom. Rezortní ministri nedostávajú priestor, aby buď niečo povedali z kuchyne rezortu alebo zaujali postoj k vážnym otázkam. Ich priestor na komunikáciu je obmedzený, ak nerátam nič nehovoriace posedenia v RTVS, ktoré už každému lezú skôr na nervy. Stačí uviesť posledný príklad molestovania médií v súvislosti s rezervným tokom plynu na Ukrajinu, kde sa vďaka negatívnej medializácii dostal predseda vlády do úlohy nebodaj pravej ruky Putina. Už v čase prvej Ficovej vlády sa ukázalo, že potreba média je pre Smer nevyhnutná, teraz je to ešte vypuklejšie. Novo vyskočené strany majú už dnes priehrštie priestoru, aby sa na Smere doslova vyvŕšili. Nie je predsa možné to brať tak, však my pracujeme a výsledky ukážu, že sme dobrí, to je naivný názor v dnešnom medializovanom svete, kde zúri informačná vojna. A bez vlastného média bude Smer na politickej scéne vždy ťahať za kratší koniec. Pritom to bolo a je celkom jednoduché, stačí si urobiť analýzu mediálneho priestoru a každému aj laikovi je jasné, že takto to ďalej nepôjde, ak chce Smer naďalej prvé hrať prvé či dôležité husle na politickej scéne. Čím skôr si to v Smere uvedomia, tým lepšie.