Kontakty
Slovenský rozhľad
Nobelovo námestie 8
851 01 Bratislava

Vladimír Dobrovič
0915 798 909

mail: skrozhlad@gmail.com
Naši partneri:

Manipulácia verejnej mienky – Daniel Bachát

Aj našej tlači sme sa mali možnosť dočítať, že proti údajnej „anexii“ Krymu Ruskom hlasovalo v OSN rovných 100 krajín /všetky krajiny EÚ a teda aj Slovensko/. Menej sme sa už dočítali o tom, že OSN združuje 193 krajín, teda niektoré hlasovali proti, iné sa zdržali a ďalšie nehlasovali vôbec. To teda znamená, že za proti údajnej „anexii“ hlasovalo len 52 percent krajín, ktoré sú členmi OSN. Okrem toho sa niektoré krajiny vyjadrili, že museli čeliť obrovskému nátlaku zo strany USA. Sú k dispozícii fotografie a video ako predstaviteľka USA v OSN napadla predstaviteľa Ruska pästičkami a ten jej hovorí „aby dala od neho ruky preč a nepľula naňho“, lebo sa jej nepáčili jeho argumenty a hrozilo, že rezolúcia nenaberie dostatok hlasov. Keď sa niečo také deje OSN, netreba sa potom čudovať, tomu čo sa deje dnes na Ukrajine. Manipulácia verejnej mienky v USA a krajinách západnej Európy je dnes už dosť riskantná, pretože všade funguje televízia Russia Today, ktorá dokázala tromfnúť aj takú televíziu ako CNN a venuje sa presne tým veciam, ktoré sú pre západné televízie tabu, inak povedané podliehajú cenzúre. Iste je to televízia Kremľa, ale treba povedať, že je dosť otvorená, venuje sa pálčivým témam bez „bázne a hany“ aj keď je to propagandistická zbraň Kremľa. Jej iné pohľady na svetové témy spôsobili, že je o ňu v USA a na Západe veľký záujem. Na Slovensku sa zatiaľ nenašiel žiadny televízny operátor, ktorý by Russia Today zaradil medzi platené televízne stanice, ostáva len dúfať, že sa tak nedeje na čísi príkaz. Inak by to bolo veľmi zaujímavé, pretože ruský jazyk je Slovákom blízky a aj tomuto jazyku rozumejú. Prečo by malo byť Slovensko ochudobnené o iný názor, pravdaže obavy sú aj z toho, že sledovanosť komerčných televízií aj RTVS by klesla na „bod mrazu“ Ale do budúcnosti je jasné, že kvalita sa presadí aj sama.