Kontakty
Slovenský rozhľad
Nobelovo námestie 8
851 01 Bratislava

Vladimír Dobrovič
0915 798 909

mail: skrozhlad@gmail.com
Naši partneri:

GLOSY Jozefa Šuchu

Reklama...klama...klama

V parlamente bola rozprava k vládnej novele zákona o vysielaní a retransmisii a v tejto súvislosti sa samozrejme hovorilo o reklame v televíznom vysielaní. Presnejšie najmä o reklame na cigarety a alkohol. Poslanec  J. Viskupič volal „po otvorení debaty, akým spôsobom sú nasadzované takéto reklamné bloky a či je naša spoločnosť dostatočne chránená proti neblahému vplyvu reklamy na cigarety a alkohol“.  Škoda, že žiaden poslanec nežiadal aby sa otvorila debata o celkovom probléme reklamného smogu, ktorý zaplavil televízne vysielania a proti ktorému naša spoločnosť vôbec nie je chránená. Nehľadá sa cesta ako upraviť jej vysielanie takým spôsobom, že reklama nebude rušiť diváka.  Zatiaľ majú súkromné televízie priestor na to aby vymýšľali rôzne triky na udržanie diváka pred obrazovkou počas vysielania reklamy. Dokonca  rozširujú reklamný priestor  „okienkami“  s upútavkami,  ktoré sa nerozpakujú počas vysielania filmu strčiť do obrazu.  Myslím si, že novela zákona o vysielaní a retransmisii je príležitosťou  ako dosiahnuť aby sa zmenil doterajší stav, kedy divák nesleduje film prerušovaný reklamou, ale reklamu prerušovanú filmom.

 

Letné tábory

Približne tisícka detí zo sociálne slabších rodín môže ísť tento rok do letných táborov bezplatne. Postarajú sa o to štátne zariadenia Ministerstva vnútra SR a Ministerstva obrany SR, informuje hovorkyňa rezortu vnútra Andrea Dobiášová. To je dobrá správa. Zlá správa je, že to je len časť z množstva žiadateľov. Vzhľadom na kapacity zariadení nebude možné vziať do tábora všetkých žiadateľov. Preto bude výber uskutočňovaný v rekreačnom zariadení – žrebovaním. Napadá mi otázka: Koľko je u nás sociálne slabších rodín, a teda koľko detí je vylúčených z prázdninových táborov? Je  s touto spoločnosťou skutočne všetko v poriadku ???