Kontakty
Slovenský rozhľad
Dobšinského 16
811 05 Bratislava

Vladimír Dobrovič
0915 798 909
Jozef Šucha
0915 428 148

mail: skrozhlad@gmail.com
Naši partneri:

Budovanie na piesku – Jozef Kuchár

V minulých dňoch sme vstúpili do ďalšieho volebného roku. Mnohí predstavitelia strán a straničiek sa ešte stále nezmierili s neúspešnými výsledkami volieb do samosprávnych krajov. Hľadajú príčiny rôznych prekvapujúcich prehier, obviňujú, dokonca odvolávajú jednotlivcov z rôznych postov, lenže trestuhodne zabúdajú na svoj celkom konkrétny podiel vo výbere a príprave kandidátov na jednotlivé posty.

 

Napriek tomu sa už doslova hotujú do boja o rôzne kreslá na slovenskej politickej scéne.  Veď na sklonku významného 2018 roku občania budú opäť voliť. Prichádzajú voľby na posty primátorov, starostov a poslancov mestských aj obecných zastupiteľstiev. S tradičnou nedočkavosťou začínajú rozbiehať prípravy na túto pre nich mimoriadne významnú udalosť aj napriek tomu, že sa pravidelne po každých štyroch rokoch opakuje a záujem voličov je pomerne malý. Mnohí politici pod vplyvom nedovzdelaných politológov sú takmer presvedčení, že na Slovensku každá politická strana môže dosiahnuť úspech iba vtedy, keď má širokospektrálnu podporu médií.

 

Časť samozvaných politológov tvrdí, že tlač formuje nielen verejnú mienku, ale aj jednotlivcov. Viacerí z tých nevedkov sa často v súvislosti s politickým bojom odvážia tvrdiť, že nielen médiá, ale aj rýchlokvasené redaktorky a najmä celebritky pretŕčajúce sa na televíznych obrazovkách v rozhlase a v rôznych médiách do značnej miery určujú aj politickú agendu jednotlivých strán. Neuveriteľné a priam odsúdeniahodné tvrdenia. Ak by spomínané slová mali aspoň čiastočne svoje opodstatnenie a všeobecne platili, potom by strana SMER-SD, proti ktorej neprofesionálnym, bezohľadným spôsobom bojujú takmer všetky médiá a viacerí politológovia, by už dávno na slovenskej politickej scéne stratila svoje dominantné postavenie. A naopak, pod pozitívnym vplyvom médií by sa najsilnejšími a najúspešnejšími stranami stali  KDH, SaS, OĽaNO a celý rad ďalších.

 

Z uvedeného vyplýva, že väčšina občanov v neobmedzenú propagandu a silu médií už dávnejšie prestala veriť. Neobjektívny pohľad jednotlivcov na pomery v spoločnosti, prekrúcanie faktov, primitívny bulvár a služobnícka nadpráca viacerých dlhoročných novinárskych elévov už nenachádza takú veľkú odozvu v radoch verejnosti ako v nedávnej minulosti. Ovplyvňovanie ľudí podľa predstáv politológov a vydavateľov médií s každodennou ponukou veľkej dávky senzácií, škandálov, vymyslených káuz, s minimálnym, aktuálnym a pre ľudí potrebným obsahom väčšina kultúrnych, vzdelaných a pracovitých občanov odmieta. Čas ukázal, že činnosť a pôsobenie politických strán v mestách a obciach verejnosť v ostatných rokoch začala vnímať cez konkrétne výsledky a vzťah k obyvateľom, ich problémom a starostiam.

 

Spoliehanie sa na médiá, rôznych politológov a analytikov a prieskumy verejnej mienky, ktoré sa pravidelne mýlia, je budovaním na piesku.