Čarodeji z Polisu – Daniel Bachát

Nedávno sme napísali, že akosi sa agentúram výskumu verejnej mienky nechce do zisťovania popularity slovenského prezidenta. Agentúry sa hneď pochlapili a agentúra Polis v otázke, ktorým slovenským politikom najviac dôverujete „vytiahla“ slovenského prezidenta na 33 percent dôveryhodnosti, čo však bolo ešte pred jeho prejavom o stave republiky v parlamente. Tých 33 percent je oveľa menej percent ako získal v priamej voľbe prezidenta, čiže jeho dôvera je v poklese. Za politika, ktorému ľudia najmenej dôverujú ho neoznačil nikto, podľa tvrdenia agentúry Polis. Keď si však kliknete na sociálne siete opak je pravdou a agentúru Polis možno označiť za skutočných čarodejov výskumu verejnej mienky ak nie za šamanov alebo hádačov z ruky. Tým tak isto málokto verí a tak by bolo namieste keby si slovenské agentúry výskumu verejnej mienky raz dali tu námahu a položili respondentom otázku – Veríte výskumom agentúry Polis? Ak by nedosiahli aspoň 50 percent kladných odpovedí, bolo by zbytočné, aby fungovali ďalej. To isté platí aj o ďalších agentúrach výskumu verejnej mienky, aktivity ktorých sa enormne zvyšujú hlavne v predvolebnom čase, ktorý sa už na Slovensku začal. Veď medzi stranami agentúra Polis „napla“ stranu Sieť takmer na 12 percent a SNS, ktorá sa potácala pod piatimi percentami zrazu „vybehla“ na osem percent. Toto „čarovanie s vedomím“ už slovenskí voliči prekukli a správať sa podľa neho nebudú, to je už takmer istota. Celý systém výskumu funguje totiž na princípe prípravy praženice, alebo rómskych kuchárskych receptov, ktoré začínajú takto: Ukradni dve vajcia a keď ich niet tak môžeš aj sliepku....