Kontakty
Slovenský rozhľad
Nobelovo námestie 8
851 01 Bratislava

Vladimír Dobrovič
0915 798 909

mail: skrozhlad@gmail.com
Naši partneri:

Čaro nechceného – Štefan Nižňanský

Neuveriteľná vec sa podarila! A to Českej televízii v  tretiu adventnú nedeľu (15. decembra 2019) vo večernom vysielaní  investigatívnej relácie „168 hodin“. V úvodnej publicistickej reportáži jasne a polopatisticky odkryla spôsob, cestu i prostriedky, ktorými vraj obrovská Čína ovplyvňovala cez PR agentúru a vybrané médiáverejnú mienku v maličkej Českej republike (https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/219452801101215-168-hodin). Dialo sa to  prostredníctvom obchodnej spoločnosti  Homecredit. A pochopiteľne svoj vplyv uplatňovala technologická veľmoc za neuveriteľné peniaze. Veď zadarmo ani kura nehrabe, nieto ešte skorumpovaní a všetkého schopní „žurnalisti“ aj politici. Samozrejme, že Wollnerov reportérsky tím mediálnych snajperov nasmeroval  mieridlo v prvom pláne na jedného z najbohatších Čechov Petra Kellnera, vlastniaceho medzinárodný poisťovací holding PPF, ktorý je  registrovaný v Holandsku. No ponad jeho rameno smeroval výstrel aj do okien Pražského hradu. Veď do prezidenta Miloša Zemana sa triafa pražská kaviareň pri každej príležitosti. To sa v „stovežatej“ nosí ako v Bratislave pľutie na Blahu... Znepokojenie tvorcov z Kavčích hôr v spomínanej relácii bolo skoro tak veľké, ako najľudnatejší  štát vo svete. Objektívni reportéri so svätožiarou dali slovo i českým bezpečnostným analytikom a opreli sa tiež o aktuálnu Správu BIS, ktoré sú zdrojom tvrdení o záujmoch cudzej mocnosti a tým tiež o bezpečnostnom ohrození stredoeurópskeho štátu na čele s nenávideným premiérom Andrejom Babišom. Tajní tvrdia, že v Českej republike v roku 2018 pôsobili všetky najvýznamnejšie čínske spravodajské služby. Tie sa okrem kyber útokov a ovplyvňovania politiky, pokúšali taktiež narušiť vzťahy medzi Českom a Taiwanom.

 

V kontexte čínskych aktivít zameraných na českú akademickú obec, bezpečnostné zbory a štátnu správu zaznamenala BIS rastúci počet čínskych pozvaní adresovaných českým občanom na školenia, semináre a poznávacie zájazdy. Čínska strana ponúka pozvaným uhradenie všetkých výdavkov (dopravu, ubytovanie, stravné, zápisné) a k tomu ešte pridáva vreckové," upozorňuje BIS, podľa ktorej si tak Čína vytvára kontaktnú sieť osôb, ktoré jej budú naklonené a budú ochotné jej vychádzať v ústrety.

           

Tlieskam tomuto počinu televíznych rotvajlerov, keďže očividne podľahli svätému zadaniu tak silnej témy. Analytici inej svetovej mocnosti z ambasády sídliacej na Malej strane ich však za to asi nepochvália... Veď je to škandál! Stačí málo aby do schémy odvysielanej reportáže vložili iný názov veľmoci, dosadili iné mená novinárov podľa angažovanosti v témach, dosadili tituly denníkov, názov relevantnej PR agentúry, odlišnú značku nadnárodnej spoločnosti, smartfóny značky Huawei zamenili za Apple či Android zariadenie s názvom Saygus - a je vymaľované! Lebo ak by napríklad Reportéri Slovenskej televízie (ukrývajúci sa za skratku RTVS s dvojbodkou) mali „gule“, priniesli by nám – platiacim koncesionárom a občanom, ktorí sa chystajú koncom februára 2020 k volebným urnám – potvrdenie toho, čo väčšina Slovenska dávno vie. Len by sa to konečne dostalo otvorene do éteru. Obdobne, ako keď súkromná televízia Prima odvysielala v auguste 2016 materiál o GeorgeoviSorosovi a jeho „prstoch v Majdane“(https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/TV-Prima-si-posvitila-na-aktivity-George-Sorose-Tohle-pry-pacha-v-Cesku-449758) a potom v roku 2018 aj 2 a pol minúty pravdy o Sorosovom cieľavedomom ovplyvňovaní politiky v štátoch strednej Európy či manipulovania volieb do Európskeho parlamentu(https://www.youtube.com/watch?v=5q_2GP0Evoo).  Tomu sa povie čaro nechceného! Len ktovie či si červeň hanby žiariacu cez okná redakcií mainstreamových denníkov, odrážajúcu sa od oblakov, nebudú neinformovaní obyvatelia Bratislavy vysvetľovať ako večerné zore...